poniedziałek, 8 marca 2010

Jak zchudnąć - czyli droga przez męke, wyrzeczenia i suplementy

Minął piętnasty dzień mojej diety proteinowej. Tak jak podejrzewałem podczas diety naprzemiennej czyli białka mieszane z warzywami, koszt posiłków wzrósł. Przede wszystkim dlatego, że obecnie warzywa są dość drogie. Jedynym pocieszeniem jest to, że jedząc więcej warzyw je się mniej innych potraw.

Jak na razie ubyło mi 5 kilo. Dlatego jestem optymistą, że cel (czyli 15 kilogramów w dół) uda się osiągnąć w parę miesięcy.

W sumie odkąd zacząłem się odchudzać (1 luty 2009) straciłem łącznie 25 kilo. Przez 10 miesięcy stosowałem dietę 1000 kcal (chodź zdarzały się pewne wpadki w postaci pączka, czy czekolady). W jej trakcie brałem różne suplementy jak spalacze tłuszczu, temogeniki itp. (wszystkie dostępne w aptece - prawdopodobnie nie szkodzące zdrowiu). Moim zdaniem (przynajmniej na mnie) nie działają. Zrzucone kilogramy (15 kilo) zawdzięczałem diecie i jeździe na rowerku stacjonarnym (5 razy w tygodniu po 30 minut).
Niestety po poluzowaniu diety i zaprzestaniu ćwiczeń, mimo brania suplementów, przybyło mi 4 kilo.

Dlatego postanowiłem spróbować z dietą proteinową. Trzymam się rygorystycznie zaleceń i chodź nie biorę suplementów ani nie jeżdżę na rowerku (tylko chodzę na piechotę do pracy oraz na zakupy) chudnę.


Mam nadzieje, że wytrwam i nie będzie efektu jo-jo.

4 komentarze:

  1. Gratuluję wytrwałości! :) 25kg to świetny wyczyn:)

    Ja bym chyba nie dał rady aż tak rygorystycznie przestrzegać zasad stąd kilka kg, które warto byłoby zrzucić:)

    Pozdrawiam i życzę dalszej wytrwałości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te wszystkie suplementy Term Line, Linea, jakieś kapsułki na odchudzanie są nic nie warte. Dieta nie może trwać tydzień, miesiąc czy rok. To zmiana sposobu żywienia na całe życie. Stracić parę kilo i wrócić do poprzednich złych nawyków żywieniowych to pewne jo-jo

    OdpowiedzUsuń
  3. wcześniej czy pózniej efekt jojo cie dopadnie

    OdpowiedzUsuń
  4. każda dieta to sposób do efektu jojo. jeśli się tylko przestanie na niej być, to waga wraca do swojego poziomu. nie ma skutecznych diet, działających całe życie

    OdpowiedzUsuń